Ik zat van 10 juni tot en met 31 augustus in Noorwegen. Heel stoer natuurlijk, een klein meisje dat in een grote Toyota toeristen rondleidde. Dit is het verslag!

06 juli, 2005

Ballen

Waarom heb ik nou geen ballen? De eerste vraag die mensen die met mij op tocht gaan aan me stellen is: "Goh, ben je op stage?", "Doe je toerisme?", "Hoelang blijf je hier?", "Hoelang doe je dit al?"

Vragen die mensen aan Dennis stellen zijn: "Weet jij waarom er hier ladders op de daken liggen?", "Wil je even regelen dat we morgen lekkerder eten krijgen?", "Woon je al lang in Noorwegen?"

Kennelijk straal ik uit dat ik een miepje ben dat niet van aanpakken weet. Dat de bergen niet kent. Dat hier net is aangekomen en giechelend probeert om wat mensen wegwijs te maken in een wereld die ze zelf nog niet kent. Terwijl Dennis uitstraalt dat hij hier hoort, alles weet en iedereen kan helpen. En dat laatste is toch handig als je voor gids speelt. Natuurlijk, ik doe dit werk nog niet zo lang, terwijl Dennis dit voor de derde keer doet, maar toch lijkt me dat dat het verschil niet verklaart.

Ik ben een meisje. Dennis is een man. Ik weet niet hoe ik het kan veranderen, maar ik weet wel dat als ik mensen wetenswaardigheden vertel, dat de mensen dan minder luisteren en het veel minder geloven dan wanneer Dennis het zegt. Ik heb geen overwicht. Waar kun je dat in vredesnaam kopen?

1 Comments:

Blogger Luc said...

Loop voorop. Draag nette, volwassen kleding (voorzover je die vrijheid hebt). Hou je rug recht. Praat met een (niet te) luide, duidelijke stem. Verdiep je kennis. Geloof in jezelf! Dat straal je uit. Pieker niet, want zoals een Tibettaans spreekwoord luidt:
Als je je ergens zorgen over maakt en je kan er niets aan veranderen, waarom maak je je dan zorgen? Je kan er toch niets aan veranderen.

Als je je ergens zorgen over maakt en je kan het veranderen, waarom maak je je dan zorgen? Je kan het toch veranderen?
Verder is een liefdevolle instelling altijd goed, ook als groepsleider.

11:19 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home