Ik zat van 10 juni tot en met 31 augustus in Noorwegen. Heel stoer natuurlijk, een klein meisje dat in een grote Toyota toeristen rondleidde. Dit is het verslag!

15 juni, 2005

Lijst van dingen

Hieronder volgt de lijst met dingen die nogal eens terugkeren in mijn blog. Zie ook de lijst van personen. Op de kaart kun je zien waar in het dorp de dingen liggen. Heb je vragen over andere dingen of dingen die niet duidelijk genoeg zijn, mail me dan!

Ding:Wat is het?
KantoorHet kantoor van Oppdal Booking, in het centrum van Oppdal. Het bruisende hart van het Schønheyder Imperium. Hier worden plannen en posters gemaakt. Hier staat ook de computer van de Holland Guides, waarvandaan ik dit blog bijhoudt.
Vangslia FjelltunEen appartementencomplex een paar kilometer buiten Oppdal. In de winter is het een skigebied en in de zomer zitten er veel Nederlanders, meest via de ANWB en Oad. Op maandag en donderdag staat Dennis van 3 tot 6 gasten te verwelkomen en uit te nodigen voor de presentatie
Quality hotelHet belangrijkste hotel van Oppdal, gelegen naast het station. Hier eten Dennis en ik en bovendien is in dit hotel de disco Sommer'n en de pub George. Op maandag en donderdag sta ik van 2 tot 6 in het hotel gasten te verwelkomen
Hotel NORHet andere hotel van Oppdal. Is na lange tijd dicht te zijn geweest in februari weer geopend. Nog niet al te druk.
BjerkehusetOp de zolder van dit huis slapen Dennis en ik. Het is een beetje behelpen, want er is maar 1 slaapkamer, dus ik slaap in de woonkamer. Op de begane grond wordt druk getimmerd en gesloopt, want Jon Erik komt daar wonen als het eenmaal omgebouwd is.
MuskusostochtEen tocht die Oppdal Booking iedere dag organiseert. Vanaf het Dovrefjell, 40 km ten zuiden van Oppdal, begint een wandeltocht op zoek naar de muskusdieren. Er zijn verschillende Noorse gidsen die elkaar afwisselen in het lopen van de tochten.
Andere tochtenDe rest van de tochten zijn voornamelijk op Nederlanders gericht en worden door Dennis en mij gelopen. We hebben de gondeltocht (makkelijke wandeltocht) Ă…motsdalentocht (pittigere wandeltocht), Troll og Fjord-tocht (lange tocht met rondleiding in Trondheim en bootreis voor de fjorden) en de Trondheimtocht (stadstrip met rondleiding in Trondheim).