Ik zat van 10 juni tot en met 31 augustus in Noorwegen. Heel stoer natuurlijk, een klein meisje dat in een grote Toyota toeristen rondleidde. Dit is het verslag!

15 juni, 2005

Oppdal

Oppdal is een dorp met 3000 inwoners, 120 kilometer ten zuiden van Trondheim en 400 kilometer ten noordoosten van Oslo. De gemeente Oppdal, beslaat 2272 km2 en is daarmee nog groter dan Limburg. In die hele gemeente wonen 6500 mensen, dus Oppdal is het bruisende centrum hiervan. Verder lopen er nog 20000 schapen rond in de gemeente Oppdal.



Legenda:

  • (1): het huis van Dennis en mij aan de Aunevegen

  • (2): Oppdal Booking is het bedrijf waar ik voor werk. Ze regelen accommodaties, organiseren tochten en zijn eigenaar van een paar skiliften. Op dit moment komt er een oude skilift uit Oostenrijk in vrachtwagenladinkjes naar Oppdal toe om in de winter van 2006/2007 misschien in gebruik te worden genomen.

  • (3): Het Quality Hotel

  • (4): Hotel Nor

  • (5): Vangslia Fjelltun, 3 km naar het westen over deze weg


  • Op Oppdal.com kun je met de webcam kijken naar Oppdal! Ik zwaai er elke dinsdag naar om vijf voor half zes in de ochtend :) Op die site vind je ook wat andere info, maar het is wel in het Noors.

    1 Comments:

    Anonymous Anoniem said...

    Mijn vriend woont in Arendal, Noorwegen, hij reist veel door zijn land en ik las dat jij in de buurt van Oppdal had gaan steengrillen, weet jij nog waar da juist was ? Groetjes Veerle

    12:45 p.m.

     

    Een reactie posten

    << Home