Ik zat van 10 juni tot en met 31 augustus in Noorwegen. Heel stoer natuurlijk, een klein meisje dat in een grote Toyota toeristen rondleidde. Dit is het verslag!

05 augustus, 2005

Receptioniste

Dit weekend werk ik als receptioniste. Stein Terje is weg naar Oslo en zijn vaste vervanger kan het niet overnemen, dus mag ik dit weekend de gasten voor Vangslia Fjelltun ontvangen. Van 9 tot half 11 en van 4 tot 5 moet ik bij de receptie zijn, en eigenlijk daarbuiten ook als de gasten er nog niet zijn. Ik denk dat dat werk niet mijn ideaal is. Het grootste deel van de tijd is namelijk wachten. Gelukkig had Stein Terje een flinke stapel theedoeken gewassen die nog allemaal moesten worden opgevouwen. En in een hoekje vond ik een cd-rom "chicken invaders 2". En via windows XP kon ik reversi via internet spelen. En ik had Harry Potter bij me. En ik kon natuurlijk nog niks vinden bij de receptie, zoals de sleutels van de hutjes, de postzegels die ik moest verkopen, de priority-stickers die daar bij horen, het doosje waar het geld voor de postzegels in moet en het briefje waarop moet worden geschreven hoeveel geld er in het doosje terecht is gekomen.

Maargoed, wachten dus. Dit weekend loop ik geen tochten, want dat valt niet te combineren met de receptietijden. Dennis is vandaag op tocht en gaat zondag weer. En zaterdag gaan we paardrijden. De mevrouw van de manege was erg aardig: natuurlijk wilde ze ons graag meenemen op een ritje, als we dan zorgden dat ze meer Nederlandse toeristen kreeg. Maar volgens Gunnveig moeten we een beetje uitkijken om haar aan te raden: in het verleden heeft ze vaak haar afspraken vergeten zodat die arme Nederlanders uren moesten wachten voordat ze eindelijk konden paardrijden. Ach, we zien het wel, ik ben benieuwd of dat paardrijden mij een beetje bevalt.

En ik heb vandaag een bad genomen. Mmmmm... Voor het eerst in twee maanden weer lekker badderen en weken, maskertje opgedaan... Ik mocht het bad van Gina en Jon Erik gebruiken. En dat is nog niet alles: voor woensdag staat een heuse voetmassage op het programma: Gina vertelde dat Gunnveig een adresje had voor een goede voetmassage en dat gaan we komende week merken...

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Haha, een bad?! Vond je dat niet een beetje te gortig ;-) ?

(en is 'gortig' een woord met woord-van-de-week-potentie? Anders wil ik 'fokkeschootklemmetje' nomineren!)

10:06 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

GO Govert!!

5:19 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home