Ik zat van 10 juni tot en met 31 augustus in Noorwegen. Heel stoer natuurlijk, een klein meisje dat in een grote Toyota toeristen rondleidde. Dit is het verslag!

31 augustus, 2005

Lichte laatste loodjes

Hmm... ik ben klaar! Gisteren de allerlaatste tocht gelopen. Mooi weer, veel frambozen en bosbessen gevonden, leuk groepje (1 echtpaar uit Friesland). Eergisteren moesten Dennis en ik van onze zolder af, omdat er andere mensen kwamen wonen. Schnabbelmuzakkanten van het hotel. Dat betekende dat ik voor 2 dagen mijn eigen appartement heb. Bij Vangslia op de berg, prachtig uitzicht en... een sauna!

Ik heb een sauna!!! Helemaal voor mezelf!!!

Om van en naar Vangslia te komen leek het me wel handig om een fiets te hebben. De afgelopen maanden ging ik dan naar de fietsverhuur om te vragen of ik een fiets kon lenen, maar nu wilde ik er eentje voor meer dagen. Stond er nog een in de schuur die ik van Johan wel kon gebruiken. Misschien een beetje laat om nu eindelijk een fiets te hebben (pfff ik werd na een tijdje wel moe van het heel en weer lopen tussen kantoor, vvv, hotel en huis, steeds op een steenworp afstand maar toch), maar ook fijn!

En gisteren na de tocht heb ik mijn werkverslag afgeramaakt en opgestuurd naar de baas, zodat ik vandaag echt helemaal vrij heb. 's Avonds was het afscheidsetentje met Johan, Gunnveig, Jon Erik, Gina, HÃ¥kon en Diderik in het restaurant van het hotel. Lekker gegeten. Maar Noorse tafelmanieren zijn wel erg onbeleefd.

Je eet zodra het eten komt, zal niet wachten tot de rest heeft en iets als eet smakelijk wordt niet gezegd. En na het eten druppelde iedereen weg zonder afscheid te nemen.

Vandaag is het mooi weer en 's middags ga ik nog wat met Gina doen. En 's avonds is het tijd voor een toepasselijk afscheid van de Toyota: Ik rijd hem naar mijn hutje om mijn spullen naar het station te brengen, en laat hem daarna achter bij de garage voor de reparatie van de handrem. Om half een vertrekt mijn nachtbus.

Dan kom ik om 8 uur in Oslo en daar heb ik een ontbijtafspraak met Lars Marius, die ik inmiddels heb kunnen bereiken. Om vijf voor een vlieg ik terug naar Schiphol, waar ik dan kwart voor drie aankom. Terug in het platte Amsterdamse.

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Is je blog nu afgelopen? :(

3:18 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Jammer David, je zult nu gewoon met Dineke moeten praten om er achter te komen wat ze allemaal uitspookt.

4:36 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Hallo Dineke ,

Wat een mooi blog heb je hier! Succes ermee!

Groetjes Albert hypotheek
Van Leeuwenhoek Lyceum, Hoofddorp.

2:05 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home