Ik zat van 10 juni tot en met 31 augustus in Noorwegen. Heel stoer natuurlijk, een klein meisje dat in een grote Toyota toeristen rondleidde. Dit is het verslag!

17 juli, 2005

Kaas en rekenen

Een paar weken geleden wilde ik kaas kopen bij de Bunnpris. Het goedkoopste merk schijfjes kaas kostte 21,90 kronen voor 300 gram. Maar er was ook een økonomi-pakning van: twee pakken van 300 gram aan elkaar vast. Voor 44,90 kronen. Hee, wat nou økonomi, dacht ik; je betaalt er meer voor!

Na even twijfelen (het is maar een kroon, ga je daar om zeuren? Nouja het gaat om het principe) besloot ik de caissiere te wijzen op deze rare prijzen. "Ja hij is duurder, maar dan heb je ook meer kaas" was haar reactie. In mijn beste Noors probeerde ik haar te vertellen dat het ook in verhouding duurder was. Ze keek en haalde haar schouders op. Ik liet het erbij en rekende mijn 300 grams verpakking af.

Vanochtend ging ik weer naar de Bunnpris, nieuwe kaas kopen. Hee, zag ik, dezelfde kaas had ineens een nieuwe prijs gekregen. Zouden ze naar me geluisterd hebben?

De nieuwe prijzen:
300 gr: 19,90
600 gr: 59,90

Hmm... ik heb maar weer 300 gram gekocht.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Schitterend!

10:52 a.m.

 

Een reactie posten

<< Home