Ik zat van 10 juni tot en met 31 augustus in Noorwegen. Heel stoer natuurlijk, een klein meisje dat in een grote Toyota toeristen rondleidde. Dit is het verslag!

13 juli, 2005

Drotings i Ippdal

Gisteren was het personeelsfeest voor het hotel. Barbecuen met eigen vlees en gratis drank met aansluitend disco. Ik wist niet zeker of wij uitgenodigd waren, maar we moesten toch eten (dat doen we normaal in het hotel) dus Dennis stelde voor wat burgertjes te halen en even mee te doen. In het begin zaten wij aan een tafeltje alleen Nederlands te praten en ik voelde me niet echt op mijn gemak. Ook omdat ik niet zeker wist of we uitgenodigd waren en wij toch biertjes gingen drinken... De oplossing zou zijn om het gewoon even te vragen, maar ik reageerde door niet te veel drinken te pakken en goed om me heen te kijken om te zien of iemand vond dat ik er niet hoorde.

Na het eten kwamen de cognac en de likeuren op tafel. Inmiddels waren er wat mensen anders gaan zitten en hoorden Dennis en ik er wat meer bij. Ik raakte met mensen aan de praat en het werd gezelliger terwijl de mensen dronkener werden. De fles Tullamore Dew was vrij snel leeg, net als de Tyrkisk Peper droplikeur. Mensen verplaatsten zich naar de disco, waar de wedstrijd kussengevecht werd uitgevochten. Twee mensen moesten tegenover elkaar wijdbeens zitten op evenwichtsbalk en met een groot hotelkussen proberen elkaar eraf te meppen. Gemiddelde wedstrijdduur 4 seconden, dus het toernooi schoot aardig op. Ineens hoorde ik mijn naam. Ik mocht vechten tegen Maria. Maria is een aardig meisje van de receptie, en ik dacht: ach, waarom ook niet en liep richting de ring. Maria durfde niet of was te dronken. Na een hoop boegeroep kwam er vervanging. Ik weet niet meer hoe ze heette, maar wel dat ze zo op het oog twee keer zo zwaar als ik was. Die wedstrijd duurde ook niet lang, ik belandde vrijwel meteen op de mat.

Na deze nederlaag ging ik in de tuin kijken en vond daar nog een fles Absolut Wodka. Ik stond naast Joakim (geloof ik) en blij vulde ik twee plastic bekertjes. Maar Joakim dronk niet, dus gooide ik de bekertjes bij elkaar en liep ik weer naar de disco om verder te kijken naar het kussenvechten.

Toen stond ik in de disco met een plastic bekertje in mijn hand. Inmiddels al behoorlijk dronken maakte ik de fout om te denken dat er water in het bekertje zat. Dat had ik beter niet kunnen doen. Ik heb vrij veel tijd op het toilet door moeten brengen. Toen ik het toilet uit kwam leek de disco een lange tunnel die zich om me heen sloot met overal bewegende mensen en muren. Terug naar de wc dus. Uiteindelijk is het me gelukt de weg naar huis terug te vinden, geen idee meer hoe laat het was.

Overigens, dritings is Noors voor straalbezopen.