Ik zat van 10 juni tot en met 31 augustus in Noorwegen. Heel stoer natuurlijk, een klein meisje dat in een grote Toyota toeristen rondleidde. Dit is het verslag!

20 juni, 2005

Oppdal Booking

Zo... inmiddels ben ik alweer vijf dagen aan het werk als gids voor Oppdal Booking. En het is hier druk. Vandaag heb ik voor het eerst kunnen lunchen. Ik werd namelijk woensdag toen ik aankwam meteen ingewerkt tot avondeten. Donderdag de hele middag in het hotel gezeten om toeristen te ontvangen, waardoor ik niet naar de winkels kon voor middageten. Vrijdag en zaterdag de hele dag op toer. Zaterdagavond kon ik naar de winkels. Mmmm, dat was heerlijk! Ik heb meel, suiker en eieren gekocht zodat ik een cake kan bakken... En eten voor tussen de middag.

Toen werd het zondag en kon ik eindelijk tussen de middag eten. Maar helaas had mijn collega de huissleutel meegenomen op een tocht die van 10 tot half 7 duurde. En het eten lag in huis. Gelukkig was het stralend weer, dus ik had ook helemaal geen reden om binnen te zitten!

Over dat huis gesproken, dat laat nog wel te wensen over. We hebben de zolder van een huisje. Daar is een slaapkamer, en een ruime woonkamer/keuken. Die heb ik nu met een doek in tweeen gedeeld, zodat ik nog een soort slaapkamer heb. Na wat schuiven met meubilair ziet het er inmiddels bijna woonbaar uit. Maar echt comfortabel is het nog niet. En mijn baas heb ik misschien twee keer gezien. Ik ga binnenkort met hem praten, want eigenlijk vind ik het nu geen werkbare situatie.

Ik heb het wel enorm naar mijn zin hoor! Ik heb zelf wel een beetje door wat voor werk ik kan doen en dat gaat prima. De omgeving is prachtig en er zijn genoeg leuke dingen te doen. Alleen de organisatie...