Ik zat van 10 juni tot en met 31 augustus in Noorwegen. Heel stoer natuurlijk, een klein meisje dat in een grote Toyota toeristen rondleidde. Dit is het verslag!

15 juni, 2005

Fylletur

Å gå på fylletur. Eens lekker dronken worden, het is een staande uitdrukking in het Noors. Iedere zaterdag wordt iedere echte Noor goed zat. Omdat het zo duur is in de kroeg (nouja, vanaf 5 euro voor een halve liter bier, maar de levensstandaard ligt hier sowieso hoger) begint het traditioneel met 'forspil', indrinken bij iemand thuis. Toen ik zaterdag was aangekomen in Trondheim was het dus 's avonds meteen tijd voor 'å gå på fylletur'. Ik had wat drank meegenomen, dus samen Åse Marte een forspil gehouden met Siete Vinas-wijn en El Picu Blue Curacao. Enigszins aangeschoten begaven we ons richting stad. Daar gingen we naar 'Cherrox', een nieuwe kroeg in 70's aankleding en met een funky mix van muziek van de jaren '70 tot nu. De mannen waren duidelijk in de meerderheid, dus over aandacht hadden we niet te klagen. Na een tijdje stond Åse Marte tegen een jongen aangeplakt terwijl ik de drie etages op en neer bleef lopen, een praatje maakte met mensen, en vervolgens weer terugging omdat ik bang was dat ik Åse Marte kwijt zou raken. Die dan nog steeds op de zelfde plek bleek te staan, tegen dezelfde jongen aangeplakt. Je zou het misschien niet denken, maar ik heb me zeker vermaakt! Tegen vieren stonden we buiten. De zon kwam net op. Åse Marte zei: Hee, ik was echt niet dronken vanavond zeg!