Ik zat van 10 juni tot en met 31 augustus in Noorwegen. Heel stoer natuurlijk, een klein meisje dat in een grote Toyota toeristen rondleidde. Dit is het verslag!

15 juni, 2005

Velkommen

Hei alle sammen!

Ik zit alweer sinds vrijdag in Noorwegen. Maar laat ik bij het begin beginnen...
Vrijdag de hele dag ingepakt en gereisd. Met een kleine kater van het vrijgezellenfeestje de avond ervoor (ja Ola, veel geluk gewenst!) lukte het me mijn hele appartement schoon achter te laten. Beladen met koffers pakte ik de trein naar Rotterdam. Meteen begreep ik weer waarom iedereen zo'n hekel heeft aan Rotterdam: wat is dat toch een lelijke stad. En iedereen keek lelijk naar me. Nou helpt het wel als je rondbanjert met allerlei koffers en kijk ik in Amsterdam alle toeristen ook aan alsof het onverwachte regendruppels zijn, maar toch... Goed, Rotterdam werd Oslo werd Trondheim. Daar kwam ik om 8 uur 's ochtends aan op het station en Åse Marte, een vriendin die ik al vijf jaar niet gezien had, kwam al gauw aanlopen. Ze liet me haar kamer zien en vertelde dat het haar gewoonte niet was zo vroeg op te staan. Moe van de reis liet ik me op bed ploffen. Die vrijgezellenavond had er toch wel ingehakt en slapen in de bus blijft moeilijk.